Mějte svou váhu pod kontrolou.

 

 

Naše tělo je jedinečný mechanismus. Bez našeho přičinění může fungovat,  a často to tak je, po velmi dlouhou dobu. Když  o naše tělo budeme také pečovat, doba fungování se prodlouží. Také naše tělesná váha má vliv na to, jak dlouhou dobu bude naše tělo bezchybně fungovat.

Zdravé tělo funguje jinak než nemocné. A my máme z velké části možnost ovlivnit, jestli naše tělo bude zdravé, nebo nemocné. Nadváha a obezita po nějaké době vede k tomu, že nám tělo onemocní. Hrozí nám potom vysoký krevní tlak, cukrovka, bolest kloubů, omezený pohyb, nemoci vnitřních orgánů, ap.

Někdo svoji tělesnou váhu nemusí řešit vůbec, častěji se však řeší obezita, nebo nadváha. Mnozí zkouší kdejaké  diety, které jim mají zajistit správnou tělesnou hmotnost. Často jsou tato doporučení nevhodná, někdy i zdraví škodlivá. Co platí pro jednoho, neplatí pro druhého. Proč? Protože jsme každý jedinečný. Nejsme stroje.

Někteří již mají zdravotní problémy a tomu se musí přizpůsobovat. Proto je vždy nejlepší nadváze a obezitě předcházet. Pokud už nějaká ta kila navíc máme, měli bychom se řídit doporučeními opravdových odborníků a svým zdravým ( selským) rozumem. Obezita se stala epidemií 21. století.

Celá řada produktů na trhu neodpovídá zdravé výživě. V některých případech dokonce působí na lidské zdraví negativně. Podléháme reklamě. Náklady na reklamu platíme stejně my, spotřebitelé. Při výrobě mnoha produktů se používají látky, které mohou narušovat hormonální hospodářství v lidském organismu.

Základem regenerace a procesu uzdravování je optimální, zdravá a přirozená výživa člověka. Buďte proto IN. Co to znamená? Je to zkratka pro inteligent nutrition, jinými slovy racionální výživa. Je to výživa zvyšující imunitu. Je vhodná pro každého bez rozdílu věku a momentálního zdravotního stavu.

Právě tato  IN nám pomůže udržovat naše tělo a tělesnou hmotnost. Jak se říká, máme jíst, abychom žili, ne žít, abychom jedli. Často dnes jíme ve spěchu, ze stresu, protože na to máme chuť, protože si nechceme sami jídlo připravovat a tak podobně. Výmluv máme každý několik. Ale naše tělo nebude čekat až budeme mít čas a chuť něco změnit.

Dobré jídlo a pití zkrášluje a prodlužuje žití. Dnes je moderní tzv. středomořská strava. A naše národní kuchyně je často zavrhována. Ale pravda je jinde. Spousta potravin je průmyslově vylepšována. Česká kuchyně by nebyla vůbec špatná. Dříve se chovala hospodářská zvířata v přírodních chovech. K jejich růstu se nepoužívala antibiotika a hormony.

Také pěstování různých plodin se obešlo bez hnojiv a postřiků. Je nás ale na planetě stále více a více. Je nutné všechny nakrmit. Paradoxem je, že se ve vyspělých zemích s potravinami plýtvá. A to ve velkém. Jinde zase mají potravin nedostatek, strava je chudá a jednostranná.

Važte si toho, že si můžete vybrat, co budete jíst. Můžete si vybrat mezi IN stravováním a mezi život zkracujícím stravováním. Všichni, kdo mají s nějakými kilogramy navíc problémy, by se měli zamyslet, co si vyberou. Nemusíte hned převracet všechny svoje návyky. Dělejte to postupně. Jen tak se dopracujete ke kýženému výsledku. Nenechte se ovlivňovat reklamou. Velmi často bývá klamavá.

Buďte na svoje tělo trpěliví. Nějakou dobu ( často dlouhou) jste ho sami vykrmovali do podoby, která se vám teď nelíbí. Tak nepospíchejte. Jděte pěkně krok za krokem, ale vytrvale. Nechtějme ale za každou cenu vypadat jako ta, jako tamta, jako…kdo? Já jsem já, ty jsi ty. Nemůžeme mít tělo toho druhého. Máme svoje. A o to naše se musíme starat, pečovat o něj s láskou.

Týká se to jak zevnějšku, tak  našeho vnitřního těla.

Nebylo účelem tohoto článku doporučovat nějaké nové diety, jak se dnes všude prezentuje. Účelem tohoto článku je, abyste se opravdu zamysleli, jak se stravujete a co můžete zlepšit a ovlivnit. Mnoho z těch, kteří opravdu úspěšně zhubli vám potvrdí, že ten úspěch je především ve vaší hlavě.

Nenechte se vlákat do pasti přísných, jednostranných a často škodlivých diet. Vy máte tu svou, přímo šitou na míru.

Je to ta IN!

Na závěr mám přece jen pár doporučení. 

* Dopřejte si kvalitní stravu.

* Dopřejte si kvalitní a dostatečný spánek.

*Choďte, sportujte dle vašich možností a podle toho, co vás baví.

*Nezahánějte stres jídlem.

*Věnujte se vašim oblíbeným činnostem.

*Nenechte se ovlivňovat nikým a ničím na své cestě ke zdravějšímu žití.

*Nebuďte přehnaně sebekritičtí.

*Najděte si jiné odměny než je jídlo.

*Oblékejte se chytře. Šaty dělají člověka.

*Prostě mějte rádi svoje tělo!

Vladimíra Čížková

Mým posláním je práce s lidmi. Vím, že umím a chci pomáhat lidem o sebe pečovat. Můj příběh si přečtěte zde>>

Komentáře